SELAMAT DATANG

Friday, April 8, 2011

movie kegemaranku......

Assalamualaikum.......


hai semua........pada waktu petang yang aman damai lagi sejahtera ni saya nak cerita sikit tentang beberapa movie yg menjadi favorite saya....antara nya ialah:

3 Idiots
Best sangat-sangat cerita ni...dh banyak kali juga saya tgk...memang tak jemu...banyak pengajaran daripada cerita ni.....penuh dengan mesej yang berguna....antaranya persahabatan yang kukuh...dan tanggungjawab sesama masyarakat. walaupun cerita ni kelakar tapi ade juga part-part yang membuat kan air mata ni mengalir..huhuhu..."no women No cry" heheheh...


Kuch Kuch Hota Hai

Cerita ni pulak walaupun dah lama tapi tetap menjadi kesukaanku.....hehehe....
lagu dan jalan cerita yang teramatlah menarik.....persahabatan dan percintaan yang mengasyikkan....memang best.....tambah-tambah lagi bila tengok macam mana pengorbanan seorang sahabat untuk kebahagiaan sahabat dia yang tersayang. dah tak terkira banyak nya saya tgk cerita ni.....memang tak menjemukan langsung.

Kabhi Khushi Khabi Gham
Cerita yang penuh dengan mesej kekeluargaan....cerita ni pun saya dah tgk banyak kali...dah tak ingat berapa kali dah.....hehehe....lagu-lagu nya pun semua best-best...lakonan yang mantap dan jalan cerita yang menarik dan menyentuh perasaanku ini...hehehehe

Hantu Kak Limah Balik Rumah
Merupakan satu-satunya cerita melayu yang menjadi favorite saya...memang menyeronokkan dan tersangatlah kelakar...paling best sebab cerita ni cakap loghat PERAK..tu yang buat saya rasa lagi suka nak tengok.....sebelum ni saya tak jumpa lagi cerita yang boleh buat saya gelak suka sehingga lah cerita ni muncul....Lakonan 'Usop Wilca' paling meninggalkan kesan....hehehe...caya lah Mamat Khalid sebab dah berjaya menghasilkan cerita yang paling kelakar dan paling menarik.


Cerita hindustan merupakan cerita yang paling banyak menjadi cerita favorite saya kan...nak tahu sebab apa? sebab saya suka cerita hindustan....famili saya pun suka...kawan-kawan saya pun suka.....hehehe.... walaupun macam-macam cerita lagi yang muncul...cerita-cerita kat atas ni tetap menjadi favorite saya sampai bila-bila......:-)


Nota kaki: Saya tetap menyokong cerita tempatan......:-)

1 comment: