SELAMAT DATANG

Tuesday, April 5, 2011

BILA SAYA SEDIH.....

Bila saya sedih......
saya akan duduk sorang-sorang....
saya tak kan join kawan-kawan saya cam selalu......


Bila saya sedih.....
seboleh mungkin saya akan sembunyikan kesedihan saya......
saya tak kan tunjuk kan kesedihan saya pada sesiapa......


Bila saya sedih.....
saya akan diam seribu bahasa......
saya tak kan bercakap dengan sapa-sapa pun........


Bila saya sedih....
air mata saya akan mengalir secara tiba-tiba.....
saya tak mampu nak tahan......


Bila saya sedih.....
saya tak akan cerita pada sapa-sapa.....
sebab air mata saya akan mengalir dengan lebih deras.......


Bila saya sedih.....
saya akan jadi pendiam.....
saya tak akan jadi seperti diri saya yang sebenarnya......


Bila saya sedih......
saya seperti baby....
saya akn belajar untuk senyum dan bercakap.....


Bila saya sedih......
saya akan jadi tertekan....
saya tak mampu nak buat apa yang sepatutnya......


Bila saya sedih......
saya akan cuba untuk tidur.....
harap bila saya bangun kesedihan saya akan hilang......


tapi setiap kali saya sedih......
saya tau saya dah kecewakan banyak orang......
sebab saya tak mampu untuk kongsi kesedihan saya.....
terutama pada orang yang menyayangi saya......
saya tau setiap orang ada masalah masing-masing......
saya tak nak tambah kesedihan mereka.......


itu lah saya......setiap orang mesti ada cara masing-masing untuk kawal kesedihan mereka kan.....????


Nota Kaki: semoga hari esok membawa kebahagian dan kegembiraan....amin.

3 comments:

  1. jangan bersedih..jika rasa sedih,luahkanlah pada seseorang yang boleh dipercayai atau luahkan pada sekeping kertas..biarkan hatimu sentiasa berbahagia dengan keceriaanmu..senyumlah..

    ReplyDelete
  2. bila saya sedih, saya nak makan!! hahaha

    ReplyDelete
  3. iera>time kasih erk.....:-)

    azam> klu sya time marah sya suke mkn...hehehe

    ReplyDelete