SELAMAT DATANG

Wednesday, April 6, 2011

Apa bezanya sombong dan berlagak?????????

Assalamualaikum.......


Cik mieza muncul lg.....hehehe...walaupun agk kurang sihat kerna sakit perut....saya masih sempat nak taip-taip kat sini........saje-saje je nak hilang kan rasa sakit ni.....hehehe(ada kena mengena ke menaip dengan sakit perut? emmmmm...entah la.....belasah je la.....hehehe)


Hari ni tetiba je rasa nak berstory tentang tajuk entri saya ni......rasa macam sama tapi rasa nya tak sama kot......kawan-kawan semua ada jawapan tak?.....bukan pe...saya keliru jg....ada org ckp dua-dua ni sama je maksud nya,......ye ke? kalau sama kat mana persamaan nya tu...bila tanya balik ...idak pulak dia cakap apa yg menjadikan ianya sama....


Kalau dari segi perkataan dan ejaan,comform x sama kan?hehehe...loyar buruk la pulak saya ni kan..Ok-ok...berbalik kepada topik yang ingin dibincangkan ni.......apa sebenar nya perbezaan kedua-dua perkataan tersebut?


Kalau ikut kan jawapan saya...ni ha...:



Sombong

  • bila orang tegur..dia buat tak tau je.....seolah-olah suara tu tak wujud.....
  • tak suka bergaul dengan org lain
  • suka buat muka perasan bagus kot.....
  • pilih kawan

Berlagak

  • suka cakap besar
  • selalu pandang rendah kat org lain
  • anggap diri dia tu dah cukup sempurna
  • tak suka membantu
  • susah sangat nak senyum kat org

Setakat ni je la yang saya paham pasal perbezaan kedua-dua perkataan ni...tapi bila pikir balik rasa cam sama je.....itu yang nak bertanya kat kawan-kawanku sekalian.....sesapa yang ada jawapan silalah bagi tahu ye.....nak tahu sangat-sangat ni.......


Nota kaki: Hope diri saya dijauh kan dari kedua-dua sikap ni...tak nak.....nanti orang mesti tak suka kat kita....tak ada untungnya sombong dan berlagak ni..tapi merugikan diri adalah.....so,hindari diri anda dari sikap yang tak memberi kebaikan....:-)


No comments:

Post a Comment