SELAMAT DATANG

Friday, April 8, 2011

BERCUTI DI NEGERI TERSAYANG......

Assalamualaikum.......

Pagi nie nk story pasal percutian singkat saya dan teman-teman terbaik saya.....tp baru ari ni nak cerita coz baru je upload pic kat laptop...hehehe......Negeri yang menjadi pilihan kami adalah negeri PERAK DARUL RIDZUAN....iaitu negeri tempat tumpahnya darahku ini.......hehehe..

Perjalanan pertama

-Dari UUM ke SHAHAB PERDANA

Tarikh: 31 Mac 2011
Waktu bertolak  : 7.30 am
Waktu sampai di SHAHAB PERDANA : 9.15 am
Harga tiket: Rm 21.90 (Jam 10.00 am naik bas)
                   - perjalanan memakan masa selama 3 jam setengah
Waktu sampai ke MEDAN GOPENG: 1.30 pm

Perjalanan kedua

-Dari MEDAN GOPENG ke SUNGKAI

Tarikh: tarikh yg sama (31 mac 2011)
Waktu: 1.30 pm
Harga tiket : Rm 11 seorang
                   - perjalanan memakan masa selama 1 jam setengah
Waktu sampai di SUNGKAI: 3.30 pm

Lokasi yang menjadi percutian singkat kami adalah di rumah kawan baik saya(norhiadiyah) iaitu di Felda Trolak Selatan. Walaupun saya ni asal Perak tapi ni first time saya pi sana. Best tempat nya.....tambah-tambah lagi rumah kawan saya ni kat atas bukit...boleh tengok pemandangan yang teramat lah cantik.....dikelilingi gunung -ganang....baru lah saya sedar yang negeri Perak ni banyak gunung rupa-rupanya...selama ni tak perasan pun.....hehehe

Sepanjang kat sana....kami dilayan dengan baik sekali dengan mak n ayah Diyah ni....rasa macam dok kat rumah sendiri pulak.....hehehe....sampai-sampai je dah dihidangkan dengan bermacam lauk pauk yang sedap-sedap....dan paling best dapat makan DURIAN n RAMBUTAN...lama sangat tak makan......hehehe
Pada sebelah petang nya..kami pi jalan-jalan kat Felda...jalan kaki je...kena la gagah kan kaki..ye la...nak naik n turun bukit kan......:-)
yumyum.......sedap nya.......;-)

warna nya memang menarik perhatian...:-)

Pada keesokan harinya bertarikh 1 April 2011..awal-awal pagi lagi kami dah dok kat luar rumah ...saja nak tengok pemandangan pagi......best....sejuk je......lepas tu saya dan 2 orang  kawan saya (Pah n Diyah) pi cari durian luruh.....hehehe...dapat banyak juga....lebih 10 biji.....berbaloi kami turun naik bukit.......hehehe
Lepas tu kami menyambung misi kami makan durian ......banyak juga lah kami makan.......hehehe.....
tapi saya tak lama kat rumah kawan saya ni....sebelah petang nya saya pi pulak rumah kawan saya yang sorang lagi ni (nurul ashikin)...kat FELDA KLAH..pi sekejap je......lepas tu saya bertolak balik ke rumah ku yang tercinta.... kat KAMPAR......my famili yang ambil......So jumpa balik kawan-kawan saya ni masa nak balik UUM la....jumpa kat MEDAN GOPENG.......

Perjalanan pulang

Waktu sampai di SHAHAB PERDANA: 6.00 pm

Perjalanan kedua

-dari SHAHAB PERDANA ke UUM

Tarikh: hari yg sama (2 April 2011)
Waktu: 6.15 pm
Harga tiket :Rm 5.40
Waktu sampai di UUM: 7.30 pm

setakat ni sahajalah laporan saya untuk percutian singkat saya ni......saje je nak kongsi cerita.......sekian dulu dari saya....CIK MIEZA@SWEETSOUR...:-)

Nota kaki: jauh perjalanan..luas pemandangan.....bertambah pengetahuan...heheheh..peace..:-)

1. tau tak pe...tp dekat je la...klu dpt pi jauh-jauh lg best...hehehe

2. dpt singgah umah aku kajap jer... klu lame skit blh pi hot spring ngan sungai tesong.... hehehe...