SELAMAT DATANG

Sunday, May 15, 2011

sedihnye cite......:-(

Assalamualaikum........

salam satu malaysia.....:-) lama nye saya tak menaip kat sini...dh dekat sebulan kot.......tp nak buat macam mane, saya busy sangat dgn exam final.....nie pun sempat nak taip entri sebab de gap 5 hari...hehehe......

sebenarnye entri saya kali nie bukan nye nak story pasal exam tapi pasal cerekarama TV3 malam tadi 'SEJADAH KAABAH'........malam tadi tetiba je rasa nak bka UUMTV.....nak tgk cite pe yg best...terlupa plak de cerekarama.....so bla dah tau tu..saya pe lagi stay la kat dpn laptop..tak nak terlepas walau sesaat pun cite nie.....selalunye klu kat rumah bla time iklan je...saya mula la dok tukar channel lain....mmg tak brp suke tgk iklan...heheheh......

nak tau knp saya nak tonton cite nie sampai habis......? sebab cite nie bersempena HARI IBU......saya mmg tertarik klu cite-cite berkisar kan keluarga terutamanya klu pasal mak ayah nie.......mmg tak boleh nak cakap papew bla tgk cite nie.....macam-macam perasaan yg timbul.....sedih,gembira dan yg paling banyak rasa terharu bla tgk pengorbanan seorng ank utk mak die dan pengorbanan seorg ibu utk membesarkan ank-ank die......mmg meruntun jiwa la.......

Tapi ade lagi sebab yg membuat kan saya nak tgk cite nie sampai penghujungnye....nk tau pasal pe.....sebab pelakon-pelakon yg membintangi cite nie.......eja,norkhiriah n pelakon yg teramat lah comel dan cun, tak silap saya nama die 'eyka farhana' .....tak pasti betul ke tak ejaan nama die nie...tapi saya mmg respect la cara die berlakon...bersahaja tapi mampu memberi kesan yg mendalam.....saya tgk pun dh mengalir air mata nie...sedih sangat...bukan senang nak jumpa anak yg betul-betul sanggup berkorban utk mak die.....bak kata org 'sorg ibu blh besarkan 10 org ank tp 10 org ank blm tentu blh jg sorg ibu'.... tp watak izah dalam cite nie membuktikan masih ade lagi ank yg sanggup berkorban utk ibu nye......

 ok lah setakat nie je kot story saya kali nie....... sempena Hari Ibu nie saya nak ucapkan SELAMAT HARI IBU utk mak saya dan semua ibu-ibu di dunia nie..... TERIMA KASIH DIATAS SEGALA PENGORBANAN MAK MEMBESARKAN SAYA DAN ADIK BERADIK YANG LAIN......JASA MAK AKAN SAYA KENANG SAMPAI AKHIR HAYAT......LOVE U SANGAT-SANGAT MAK.....MUAHHHH.....:-)






Nota kaki: sayangilah ibu bapa kita selagi mereka masih ada...




No comments:

Post a Comment