SELAMAT DATANG

Wednesday, March 16, 2011

APA MASALAH SEBENARNYA?

Assalamualaikum.......

Malam nie nak story mory sikit pasal satu perkara ni....yang kadang-kadang tu mmg buat saya x paham dan keliru......Nak tahu pasal ape? KENAPA ORANG SUKE CARI MASALAH DENGAN KITA SEDANGKAN KITA TAK PERNAH BUAT HAL DENGAN DIA? bukan berniat nak memburukkan sesiapa atau nak membuat kan sapa-sapa terasa...just nk cerita sikit rasa ketidak fahaman saya nie......mmg pelik sangat bila pikir pasal nie....dah cube nak buat x tahu je tapi x boleh....kepala nie still nak pikir juga....... 
Sepanjang saya hidup selama 23 tahun nie...kat mana-mana saya pergi mesti jumpa orang yang macam nie...KENAPA YE????? Yang paling memelikkan tu...kenapa die nk kacau hidup kita sedangkan kita x usik die langsung......jgn kata usik..jentik pun x...... Persoalan nie sebenarnya dh bermain kat dalam pikiran nie sejak zaman sekolah menengah lagi.....tapi still x jumpe jawapan yang pasti.......sudahnya saya biarkan je la soalan tu bergantung tanpa dijawab......tapi sekarang soalan tu timbul balik sbb baru-baru nie perkara nie jd balik kat saya dan juga rakan-rakan saya......huhuhuhu..memang sedih dan stress sangat-sangat......mane x sedih bila hidup kita sentiasa x  tenang...ada je orang mengganggu,.....klu mmg x suka kn senang klu cakap terus terang...jangan la cakap belakang.......sampai kadang-kadang tu tertanya-tanya APA SALAH KAMI NIE? KENAPA ADA JE ORG YANG X PUAS HATI DGN KAMI? 

Tapi kini baru saya tahu...saya rasa jawapan paling baik setakat nie ialah:

 BUKAN SEMUA ORANG  SUKA KAN KITA.....WALAUPUN KITA SAYANGKAN DIE.

nota kaki: hargailah orang yang sentiasa sayang kan kita...sebab sekalI die pergi sesuatu yang mustahil untuk die balik semula pada kita. (macam x kena je dgn cerita saya kat atas nie kn tapi  ini lah yang terjadi sebenarnya)


7 comments:

  1. betul tu bukan semua orang sukakan kita walaupun kita sayangkan dier

    ReplyDelete
  2. awie>yup..mmg btoi......x tahu la knp jd cm nie kn......huhu

    ReplyDelete
  3. kalau nak puaskan hati semua orang, tak akan ada lagi la istilah iri hati....

    ReplyDelete
  4. nasriq> entah la...paling sakit bla kwn sendri yg wat cm 2.....

    ReplyDelete
  5. biasa la tu. mane2 pasti je ade org macam tu

    ReplyDelete
  6. freaky> so mmg kne bnyk bersbr la nie erk.....huhu

    Nazmi> yup..btoi 2...tp naseb bek la sya x smpai thp 2 lg......

    ReplyDelete