SELAMAT DATANG

Wednesday, September 14, 2011

Anak Ayah Nie Rindu Sangat Kat ayah.......

Assalamualaikum......

Lama nye saya tak update blog.....mmg rasa rindu sangat nak menaip kat sini..tp masa dan waktu tak mengizinkan.....macam-macam perkara yang berlaku sepanjang saya stop sementara dr berblog nie......

Tapi hanya satu perkara yang paling meninggalkan kesan pada diri saya dan keluarga...seumur hidup saya.....
Tepat jam 12.46 pagi....khamis 30 Jun 2011....ayah saya yang tersayang menghembuskan nafas yang terakhir di Hospital Besar Kampar.....masa tu hanya ALLAH je yang tahu perasaan saya.....macam tak percaya ayah dh tak de..... saya tak dapat terima hakikat yang saya dan adik beradik yang lain dh jadi anak yatim......

Masa tu saya dah tak mampu nak tahan air mata......yang saya mampu buat hanya menangis......nak berdiri pun tak mampu...betul kata orang kan....kehilangan orang yang tersayang memang sakit sangat rasanya....sekarang saya akui semua tu.....

Kadang-kadang terpikir kenapa ayah tinggalkan kami terlalu cepat...rasa tak puas lagi bermanja dengan ayah....terdengar-dengar lagi gelak tawa ayah.....terbayang senyuman ayah.....tapi saya kena terima hakikat setiap yang pergi tak kan kembali lagi.....ALLAH lebih sayang kan ayah.....

Kini dah 2 bulan lebih ayah pergi....rindu sangat kat ayah....rindu nak salam tangan ayah..nak cium tangan ayah...tapi semua tu tak kan kembali....hanya tinggal kenangan......


AYAH....
TERIMA KASIH DIATAS  SEGALANYA....
JASA AYAH AKAN ANA KENANG SAMPAI AKHIR HAYAT....
WALAUPUN AYAH DAH X DE..TAPI ANA JANJI ANA AKAN KUATKAN DIRI NI....
ANA AKAN JAGA EMAK N ADIK2 DENGAN BAIK....
ANA X KAN SIA-SIA KAN PESANAN AYAH.....
TAPI SATU BENDA JE ANA X MAMPU NAK BUAT....
ANA X MAMPU NAK HENTIKAN AIR MATA NI TIAP KALI TENGOK BAJU AYAH....
AIR MATA NI MENGALIR DENGAN SENDIRI....
MAAF KAN ANA YE AYAH.....
ANA BUKAN SENGAJA....
ANA DOAKAN MOGA ROH AYAH TENANG DISANA DAN DITEMPAT KAN DIKALANGAN ORANG2 YANG BERIMAN.....
ANA NAK AYAH TAU ANAK AYAH NI SENTIASA SAYANG DAN RINDUKAN AYAH.....SAMPAI NAFAS YANG TERAKHIR......ANA JANJI.....


Nota Kaki: hargailah ibu bapa kita sementara mereka masih ada....



5 comments:

  1. ayah kte pon da tade jgk...
    sgt rndu...
    kdg2 jelas tgk org laen ley mnje2 ngn ayah diorg :(

    ReplyDelete
  2. ayah... menghantar kesekolah... bermulalah ilmu bila dewasa... =)
    awk visit je blog kite.. meh laa jadi followers juge... kite jadi followers aw juge ye...

    ReplyDelete
  3. mana dia pegi yee... meh baca "kisah aku dan burger"

    ReplyDelete
  4. Allah lebih menyayangi ayah miza... teruskan kehidupan dgn penuh ketabahan...

    ReplyDelete
  5. Innalillahiwainnailaihirojiun.
    Sedekahkanlah Al-Fatihah utk arwah setiap kali teringat, jgn menangis... doakan semuga rohnya sentiasa dicucuri rahmat Allah swt.

    ReplyDelete